tehnic@omicronservice.ro
office@omicronservice.ro

Ce este un sistem telefonic PBX

PBX înseamnă Private Branch Exchange. Gândiți-vă la aceasta ca la o rețea telefonică internă a unei companii sau a unei alte entități. Utilizatorii sistemului de telefonie PBX pot comunica între ei prin telefon prin linii interne și pot efectua și primi și apeluri externe. Un sistem telefonic PBX oferă, de obicei, funcții de telefonie de afaceri, cum ar fi redirecționarea apelurilor, transferul de apeluri, coada de apel, asistent automat, mesagerie vocală etc.

Sistemele PBX funcționează utilizând fie VoIP (Voice over Internet Protocol), fie prin linii telefonice analogice sau digitale. Cu un sistem telefonic PBX, linia telefonică fizică care vine în afacerea dvs. poate fi împărțită în mai multe linii, permițându-vă să susțineți mai multe telefoane. Mai bine, apelurile între utilizatori sunt gratuite.

Tipuri de sistem telefonic PBX

Dacă credeți că un sistem telefonic de schimb de sucursale privat este cea mai bună alegere, aveți în continuare câteva decizii de luat. Consultați fiecare tip de serviciu telefonic PBX disponibil pentru compania dvs.

Sistem telefonic PBX analogic

Acesta este sistemul tradițional de telefonie intra-birou și există de zeci de ani. Este conectat prin liniile Plain Old Telephone Service (POTS) la rețeaua PSTN (rețea de telefonie publică cu comutare). Apelurile telefonice, chiar și transmisiile de fax sunt gestionate de PBX folosind linii telefonice fizice. Sistemul telefonic analogic PBX permite efectuarea și transferarea apelurilor în locație. De asemenea, gestionează apelurile primite și efectuate folosind linii externe.

Rețineți că sistemele analogice au apărut înainte de Internet și folosesc liniile telefonice tradiționale din cupru. Aceasta înseamnă că nu pot utiliza multe dintre funcțiile moderne pe care le-ați putea vedea în sistemele telefonice mai avansate, cum ar fi serviciile multimedia, conversia mesageriei vocale în e-mail sau funcțiile de lucru la distanță. De asemenea, dacă afacerea dvs. crește, poate fi necesar să adăugați mufe noi și fire telefonice pentru a sprijini angajați suplimentari. În plus, deoarece sistemele PBX tradiționale sunt autonome, conectivitatea nu este afectată dacă internetul ar merge în jos.

Sistem VoIP PBX

VoIP sau IP PBX reprezintă o versiune mai nouă a schimbului de sucursale private. Are aceleași funcții ca un PBX tradițional, dar oferă și multe funcții suplimentare. În plus, poate fi o opțiune mai rentabilă. În loc să folosească liniile telefonice tradiționale, IP PBX folosește protocolul Internet. Vocea este convertită în date care sunt transmise prin Internet, apoi este convertită înapoi în voce pentru receptor.

Avantajele unui sistem PBX

Multe dintre beneficiile sistemelor telefonice PBX depind de tipul pe care îl alegeți. De exemplu, un PBX analogic poate fi accesibil și poate funcționa bine pentru dvs. dacă creșterea afacerii dvs. este relativ statică. De asemenea, puteți conta pe sistemul dvs. de telefon vechi pentru a rămâne în funcțiune atunci când alte sisteme de telefonie bazate pe internet nu funcționează.